ניהול צוות - חלק ה
להשלמת העצות המעשיות נדבר על האחרונה:
תדריך ותאום ציפיות
בעבודת צוות ישנן אין סוף נקודות בהן ראש הצוות לא מרוצה מתפקוד הצוות / היה רוצה שהדברים יתבצעו בצורה אחרת, ורובן המוחלט נופל על חוסר תאום מראש. אם הצוות רק היה יודע מה חשוב לי, אם הנהג היה יודע שאני לא אוהב לנתק יחידות מוניטור אם לא חייבים, אם החובש שאיתי מאחורה היה יודע שאני לא מאמין ב... או שהמשתלם היה מכיר שלדעתי לא נכון לרדת עם הציוד על המיטה-אז הכל היה נראה אחרת. לא הייתי מתעצבן, הוא היה מבין אותי בלי שהייתי צריך להסביר ולתקן תוך כדי, אם ואם ואם.
את רוב מוחלט של הנקודות האלו אפשר לפתור מראש בדרך פשוטה מאוד-לדבר.
או במונח המקצועי: תאום ציפיות.
תאום ציפיות נחלק ל 2,
מראש, כללי, בלי קשר לאירוע ספציפי, ובדרך לאירוע ספציפי.
נתחיל מהתאום הכללי, זה שלא קשור לאירוע ספציפי.
לכל אחד יש את השריטות שלו, את הג'וקים שתקועים לו ושיטת העבודה שלו. לא משנה איזו חבלה יש לפצוע-אני מגביה לכולם את המשענת כך שהלוח גב בשיפוע. זו הדפיקה שלי, מדינה דמוקרטית. לכל אחד ואחת מכם יש כאלו, למכביר. אז כדי לחסוך את אין סוף התיקונים וההערות תוך כדי המקרה-פשוט תעדכנו את הצוות שלכם בתחילת המשמרת מהן השריטות שלכם, מה חשוב לכם. תשקיעו כמה דקות בתחילת משמרת ביישור קו וב'אני מאמין' שלכם ותהיה לכם משמרת פצצה.
שבו עם עצמכם בנחת, תכתבו בצורה מסודרת את הנקודות שחשובות לכם. בשתי מילים, בלי לפרט, רק כדי שאתם תזכרו על מה לדבר עם הצוות.
התגלגל אלי דף כזה שהכין לעצמו פאראמדיק שעושה תאום ציפיות מפורט עם הצוות שלו בתחילת משמרת. נקודות שהוא סוגר מול הנהג, נקודות שהוא סוגר מול המשתלם במידה ויש, ונקודות לכלל הצוות. אני מצרף אותו בתנאי שלא תעתיקו.
לא כי יש לו זכויות יוצרים אלא כי אתם לא באמת מאמינים באותן נקודות. פשוט אין סיכוי שבדיוק כל הנקודות שחשובות לו-חשובות לכם. מה שחשוב זה לא התוכן אלא עצם התאום, יכול להיות שאתה ואני נכתוב לעצמנו נקודות הפוכות לגמרי, זה בסדר גמור. מי שיעשה איתי משמרת ידע שאני עובד בצורה כזו, ומי שיעשה איתך משמרת ידע שהוא עובד בצורה אחרת.
הכל בסדר.
שוב, מה שחשוב זה לא איזה סעיפים ומה את או אתה כותבים בכל סעיף, מה שחשוב זה שכל אחד מאתנו יכתוב לעצמו ויעדכן את הצוות שלו מה חשוב לו.
הנה המסמך שהבטחתי:
סנכרון ותאום צפיות לתחילת משמרת.pdf
בנוסף, בלי קשר, יש את התאום ציפיות שמתבצע בדרך לאירוע ספציפי.
דיברנו בתחילת משמרת על מגוון נקודות, עכשיו אנחנו בדרך למקרה? יופי, נעשה תאום ציפיות ספציפי למקרה הזה. "תקשיבו, הדיווח הוא על חוסר הכרה, אם זו לא החייאה-מבחינתי לא להוריד כלום, רק מיטה, להכניס אותו לאמבולנס ואת הבדיקות נעשה באמבולנס, סבבה?". במשפט וחצי חיברתם את הצוות שלכם למשימה. מה שרץ לכם בראש ממש לא בטוח שרץ במקביל למתנדב שיושב מאחור, והמקרים ותגובות שיושבים לכם בין האונות-לא תמיד מקבילים לאלו שיש לכל הצוות.
הנה דוגמא. אנחנו בדרך למקרה של קוצר נשימה ואז המוקד מעדכן שהתקבלה שיחה נוספת והחולה הפסיק לנשום. למרות שזה תדריך מעפאן, ושומעים איך אני לחוץ ומבולבל-עדיין, תראו כמה נקודות סגרנו בינינו מראש:
https://amitai-net.co.il/n11/page/p5-188.asp
זה נכון בכל מקרה, תמיד יש מה לסגור בתוך הצוות. מי לוקח מה, מה יהיה אם, ועוד ועוד. לא צריך לחפש מתחת לשטיח ולא לעשות מקרים ותגובות הזויים של "במידה ויתברר שמדובר בתקיפה של חייזרים עם מלא זרתות (וקמחים...) אז נפנה ללא מלווה", דברים פשוטים, הגיוניים וסבירים.
טוב, נראה שהקפנו את הנושא מספיק. חלאס.
כדי לסיים בחיוך, אי אפשר שלא לצרף את המערכון המצויין הזה. למרות המסר העולה ממנו-תמשיכו להיות מטפלים נחמדים, חביבים ומקצועיים:
https://amitai-net.co.il/n11/page/p5-187.asp